Den virtuella trollfabriken – nu i Sverige

Publicerat  av mychina
KWANG (Signatur)
https://mychinaway.blog.se/den-virtuella-trollfabriken-nu-i-sverige/

Att det pågår ett lågintensivt propagandakrig från USA har väl inte undgått någon. USA formligen öser ut falska rykten och desinformation i Sverige via svenska media. Nu har ryska grävande journalister avslöjat att USA och UK även arbetar på att sätta upp en virtuell trollfabrik genom att rekrytera nyhetsmedia och även enskilda journalister på olika reguljära media, inklusive svenska, och kommentatorer på svenska media och bloggar. Det inkluderar uppenbart hittills Public Service och Sveriges Radio och SVT men även Bonniers DN. Informationen fanns i ett dokument som läcktes av en hacker-grupp. Avsikten är att sprida amerikansk propaganda och att man redan är i full fart är uppenbart och bevisligen tydlig.

Trollverksamheten är uppenbart redan igång på Sveriges Radio, SVT och DN. Mer om det längre ner.

Censuren av USA intensifieras

Den amerikanska censuren intensifieras samtidigt och går hårdhänt vidare med att på Twitter radera hundratals konton som man säger underminerar förtroendet för USA kontrollerade NATO, som konstant har militära manövrer precis vid ryska gränsen, uppenbarligen i avsikt att provocera. En av kontona tillhörde den erkända och högt respekterade ryska tankesmedjan Valdai Discussion Club.

Twitter sätter varningsmeddelande på alla inlägg som innehåller ”vilseledande information” om COVID-19-vacciner. Törs vi förutsäga att det blir alla inlägg som varnar för biverkningar från de amerikanska vaccinen. Alltså inlägg som kan skada vinsterna i amerikanska BigPharma.

Uppgiften för den virtuella trollfabriken är att publicera och sprida negativa rykten om främst Iran, Ryssland och Kina, och när det gäller Sveriges Radio, SVT och DN börjar vi se hur det arbetet framskrider. När BBC publicerade sin otroligt förfalskade artikel, vilken bevisats vara falsk, om förmenta våldtäkter i dessa icke existerande lägren, då var Sveriges Radio den enda svenska media som tog upp den falska nyheten.

SVT trollar

Idag (28/2 2021) publicerat SVT ett annat löst och falskt rykte att Kina skulle använda vaccin för att pressa Turkiet att lämna ut uigurer på flykt, vilka håller sig undan rättvisan genom att gömma sig i Turkiet.

SVT mörkar helt att detta är i stor utsträckning efterlysa terrorister och kriminella på flykt undan rättvisa som gömmer sig i länder som Sverige och Turkiet. Dom kan återvända precis när dom vill och dom kan kontakta anhöriga och vänner via WeChat eller telefon, men det vill dom inte för dom riskerar att Kina kan kartlägga deras terrornätverk.

Endast två personer tillåts yttra sig i SVT reportaget, och endast med de åsikter SVT vill framföra. Ingen balanserande eller kompletterande information tillåts. Man säger att anhöriga inte hörts av på flera år och man vet inte ens om de är vid liv. Vad som mörkas är att alla kan återvända fritt närsomhelst och fritt kontakta anhöriga via telefon eller WeChat, det finns inga restriktioner, men dom vet att det kan hjälpa Kina att kartlägga terroristnätverken, och det vill man förstås till varje pris undvika, och därför tar man inte kontakt.

Sveriges Radio trollar

Igen, mycket skickligt mörkat av Sveriges Radio. Nationen ”Nederländerna” har inte alls klassat händelserna i Xinjiang som något folkmord. Det var några extremister och utbrytare i parlamentet. Regeringen tog avstånd. Tvärtom har det varit en strid ström av lovord för hur Kina har lyckats stoppa terrorismen i Xinjiang, mest från muslimska länder.

De flesta i Uigurernas hemland Altishahr, som ligger i Tarim bäckenet i södra delen av den administrativa regionen Xinjiang, där dom utgör 90 % av befolkningen och har självstyre, alltså sin egen regering, och dom är uttryckligen mycket nöjda med utvecklingen att terrorismen stoppats. Jag har personligen haft kontanter med dom.

Sveriges Radio påstår att Tvångsarbete på bomullsfält är vanligt. Det skulle vara väldigt intressant att veta vad det tvångsarbete skulle bestå av eftersom bomullen idag skördas maskinellt. Främst med amerikanska skördemaskiner tillverkade av John Deere.


Peka gärna ut de som tvångsarbetar

Sveriges Radio var den enda media som spred den otäckt förfalskade BBC artikel om förmenta våldtäkter i läger vidare. Platsen BBC pekar ut som ett ”omskolningsläger”, vilka inte ens existerar utan är en amerikansk propaganda skapelse, är en av världens största vindkraftparker.

Det vägnät i räta vinklar är mycket typisk för vindkraftsparker och används för att bygga vindkraftverken och underhålla dom. Byggnaderna är bostäder, kontor, kontrollrum men mest verkstäder och lager.

Vindkraftverken syns inte lätt på ett satellit foto. Här syns skuggorna i en lågt stående sol. Kontrasten och skärpan på bilden har ökats


Så ser det ut på marknivån

Detta är den förfalskade bild BBC publicerade. Man kan mycket tydligt se service vägarna till höger i räta vinklar. Bilden är tydligt redigerad, delar har gjorts suddiga och fördunklats. BBC påstår att detta är ett “läger”, men det är bevisligen en vindkraftpark med personalbostäder, lager och serviceverkstäder. Sverige Radio spridde lögnen.

Detta har hänt

Bakgrunden är denna. Uigurernas hemland heter Altishahr och ligger i södra delen av den administrativa regionen Xinjiang i Tarim bäckenet där dom utgör 90 % av befolkningen och har självstyre. Alltså sin egen regering. Uigurerna var ett fattigt folk, och det fanns 50 % mer arbetssökande än jobbtillfällen. Dom saknade yrkesutbildning och språkkunskaper vilket förhindrade dom att söka jobb på andra platser. Detta skapade berättigat missnöje.

Det utgjorde även en utmärkt rekryteringsbas av terrorister för USA som ville destabilisera Xinjiang med terrorism för att åstadkomma ett regimbyte efter välkänt mönster. En metod USA har flitigt använt i Mellanöstern och vilken man använde för att skapa Islamska Staten genom att stödja ”moderata rebeller” med vapen och pengar i avsikt att avsätta Syriens lagliga regering och Assad med våld.

På identiskt sätt som i Mellanöstern rekryterade nu USA missnöjda uigurer och sände dom till IS i Syrien för terroristträning. IS har fått en fristad i den av USA ockuperade delen av Syrien. Efter att ha radikaliserats, utbildats i terrorism och stridshärdats sände USA tillbaka dom till Altishahr i Xinjiang med uppgiften att bedriva terrorism. Allt detta finansierades av amerikanska CIA, via NED, National Endowment for Democracy, och WUC, World Uyghur Congress, en förment uigur exilregering USA har skapat. Organisationen sponsras av USA och driver terrorism och är klassad som en terroristorganisation, och består av ett löst sammansatt nätverk av aktivister och terrorister.

Kinas motdrag

Kinas motdrag blev att spåra upp alla återvändande terrorister och internera dom. Kina har byggt ett nytt fängelse ett par mil söder om Korla i Xinjiang, specialbyggt för att rehabilitera radikaliserade terrorister, vilket Kina inte gjort någon hemlighet av.

Bilden visar några av världens grymmaste och mordiska IS terrorister vid ett byte från tåg till bussar för vidare transport till det nya fängelset och rehabilitering, avradikalisering, och sedan yrkesutbildning. Personalen är inte poliser utan obeväpnade väktare från ett mycket känt väktarbolag. Mannen i centrum bär på en rödaktig väska vilken innehåller utrustning för att ta hand om eventuella medicinska nödsituationer.

Stopp för terrorism i Xinjiang

Det satte stopp för terroristaktionerna i Xinjiang, men USA, som naturligtvis inte var speciellt lyckliga över att se sina dyrt utbildade terroristsoldater tagna ur tjänst, har protesterat livligt genom att falskt anklaga Kina för brott mot mänskliga rättigheter, att använda tvångsarbete, och att sponsra systematiska våldtäkter. USA har även presenterat en strid ström av förfalskade förment läckta dokument, vilka har bevistas komma från CIA, och betalda vittnen i intensiva propagandakampanjer, förmedlade av svenska media.

Bilden från terroristdådet på Drottninggatan. Det är detta Kina förebygger.

Kina agerar alltså innan människor dödas på gatorna som på Drottninggatan och förhindrar det. Kina förhindrar det och på så sätt skyddar allmänhetens mänskliga rättigheter genom att inte tillåta de USA sponsrade terroristerna att vandra fritt på gatorna och döda. .

Avradikalisering

Kina startade dessutom två program för avradikalisering i Xinjiang, båda vilka nu är avslutade, och ett massivt program för yrkesutbildning och språkutbildning. Det har gett fantastiska resultat. Levnadsstandarden i Altishahr har lyfts avsevärt, innevånarna är uttryckligen mycket nöja när man tar kontakt med dom i Xinjiang. Uigurerna kan med sina nya språkkunskaper nu resa och ta jobb på andra orter, vilket speciellt de yngre flitigt utnyttjar. De traditionella klanerna, patriarkatet och anhängarna av det ofta våldsbejakande feodala hederssamhället, är förstås inte glada. Man har förlorat kontroller över främst ungdomen. Det förstörde även rekryteringsbasen för USAs program att rekrytera terrorister i området.

USAs motdrag

USAs motdrag har blivit att införa bojkotter och sanktioner mot allt som kommer från Xinjiang, främst tomater och bomull, med den falska motiveringen att det pågår tvångsarbete och brott mot mänskliga rättigheter. Ingenting har presenterats som styrker detta och Xinjiang är helt öppet för besök, kommunikationerna som telefon, internet och WeChat fungerar som vanligt. Kina har även bjudit in olika länder att besöka, men inbjudningarna har inte besvarats alls.

USAs avsikt är förstås att skapa arbetslöshet i Xinjiang för att återetablera rekryteringsbasen för terrorister. Xinjiang är helt öppet och alla kommunikationer fungerar ostört så det var mycket enkelt att komma i förstahandskontakt med folk på plats och få veta sanningen.

DN trollar

Även DN har uppenbart anslutit sig till den virtuella amerikanska trollfabriken att döma av vad de publicerar. DN skriver att USA planerar koldioxidskatt på varor från andra länder, och speciellt med tanke på att skada Kina.

USA, Australien, och Kanada har mer än dubbelt så stora utsläpp som Kina. Källa Världsbanken.

Kinas utsläpp minskar dramatiskt, i varje fall om man inte trollar siffrorna. Mellan 2005 och 2018 har Kina reducerat koldioxidutsläppen i relation till BNP med 45,8 %

Cirka 25 % av Kinas energi kommer nu från rena källor, ökar, och energi som skapas med kol har man moderniserat så att utsläppen har reducerats dramatiskt.

Det finns tre saker som utländska observatörer behöver förstå om kol i Kina:

1. Kinas nya koleldade kraftverk är renare än någonting som är verksamt i USA eller andra platser.
2. Kinas utsläppsstandarder för luftföroreningar från koleldade kraftverk är strängare än jämförbara med något annat land, inklusive USA.
3. Efterfrågan på koleldad kraft faller så snabbt i Kina att nationen inte kan utnyttja sina befintliga installerade kraftverk till fullo. Många av de koleldade kraftverken som skeptiker pekar på som bevis mot en kinesisk smutsig energiomvandling är faktiskt ”white elephants”.

Det propagandan och trollfabrikerna för fram är antalet nya kolkraftverk, men man mörkar samtidigt att dom byggs för att ersätt gamla kraftverk som rivs.

Allt det bevisar är att svenska reguljära media blir alltmer otillförlitliga.


Artikeln kan fritt återges med angivande av källa, © CC0
Det förutsätts att texten inte redigeras, censureras, eller förses med pre- eller post kommentarer som förändrar intrycket.



Kategorier:Media, Naturen, naturförstöring, Svensk politik, Uncategorized, Världspolitik

Etiketter:, , , , , ,

%d bloggare gillar detta: