Öppet brev till Stefan Löfven

Huruvida personliga egenskaper ärvs från biologiska föräldrar är fortfarande en öppen fråga.

Jag är en 87- årig man som alltsedan tidig ungdom varit intresserad av samhällsfrågor och inte minst demokrati.

I nästan varje framträdande Du gör Stefan Löfven, anklagar Du Sverigedemokraterna, SD för att vara ett nazistiskt parti och därmed också indirekt alla dess medlemmar.

Jag är förutvarande socialdemokrat men lämnade partiet när inflationsmålet överordnades sysselsättningen. Sedan några år är jag medlem i SD.

Allt sedan jag – omkring l970-talet – började skriva insändare och debattartiklar i tidningarna – ibland upptill ett 25-tal har dessa i hög grad handlat om samhällsfrågor, demokrati etc.

Kan nämna att i motsats till dina biologiska föräldrar som enligt uppgift var nazister, avskydde mina såväl nazismen som kommunismen.

Eftersom Du inte uppfostrades av dina biologiska föräldrar men trots detta röjer personliga egenskaper och tolererar värderingar och handlingar som liknar dem som nazister och auktoritära maktmänniskor ger uttryck för, går det inte att utesluta möjligheten att personliga egenskaper ärvs.

Att Du har egenskaper som sammanfaller med nazism tyder ditt maktbegär och förakt för demokrati bl a på. Men också ditt förakt för de svaga. Sålunda har Du, trots att Du är inne på din andra regeringsperiod inte gjort det minsta för att bekämpa invandrarvåldet, som i hög utsträckning riktas mot kvinnor/flickor. Trots att vi har en jämställdhetslag verkar Du inte känna till denna. Din tolerans mot de invandrare som begår våldtäkter, som är för barn- och tvångsäktenskap, hedersvåld, tvånget att bära kränkande klädesattribut, könsstympning, förstörelse av materiell egendom etc tyder inte på vare sig humanism eller medmänsklighet. Du har heller inte någon gång visat de drabbade någon som helst medkänsla eller bett dem om förlåtelse. Detta tyder onekligen på någon form av personlighetsstörning.

Under min tjänstgöring vid ett statligt verk träffade jag bl a Olof Palme vid föredragningar av ärenden som lydde under hans departement. När han fick veta att jag var statarpojke bad han mig ofta stanna kvar en stund extra för att få byta åsikter med mig. Vid ett sådant tillfälle kom vi bland annat in på auktoritära samhällssystem och det ledde vidare till att jag berättade om mina föräldrars avsky för sådana, bl a nazism och kommunism men också  framdeles min egen avsky för dessa system. Han visade tydligt att han imponerades av mina föräldrars klarsynthet  och humanism – trots att vi befann oss i botten av samhället; som han sa.

Du Stefan Löfven är en sådan person för vilken makten är allt och då får allt vad verklig medmänsklighet ge vika. När Du för en propaganda som inte står Joseph Goebbles efter   och försöker att svartmåla SD och dess partimedlemmar visar Du att du på ännu ett område står mycket nära auktoritära rörelser som nazism och kommunism – nämligen det propagandistiska.

Om man skall sammanfatta din regeringsperiod så är det att i stället för en realistisk, mogen, ansvarsmedveten och handlingskraftig regering, så har vi fått en propagandaapparat som dagligen sänder ut propaganda om vad den skall uträtta men aldrig uträttar samt kränkningar av SD och dess medlemmar.

I stället för att arbeta för dina landsmän låter du invandrare mörda dem, våldta dem, råna dem, terrorisera dem – inte minst kvinnor/flickor – och tillåter dem i stort sett ostraffat bränna bilar/fastigheter etc.

Den primitiva människa Du är går igen i alla dina handlingar. Men Du skall veta att jag tror att Du en gång kommer att få stå till svars för dina illgärningar som i mycket påminner om vad nazister gjorde mot våra broderfolk i Norge och Danmark.

Nedanstående omständigheter som inte kan ifrågasättas utan talar för detta:

– Du har utan att fråga folket släppt in hundratusentals individer varav många är rena barbarer som så gott som dagligen våldför sig på svenska folket utan att Du ingripit.

– Bevisen mot dig att Du är ansvarig för invandringen kan inte heller ifrågasättas.

– Av detta följer att Du därmed indirekt är ansvarig för de mord, våldtäkter, rån, terror, förstörelse av privat och samhällsägd egendom etc som dessa barbarer är skyldiga till.

– Av detta följer också om vi studerar historien sedan Sverige blev en nation, att Du är den värsta landsförrädaren Sverige någonsin haft sedan landet blev en nation. En sådan måste förr eller senare ställas till svars oavsett om hans  handlande grundas på arv eller annat.

Olle Ljungbeck, Hanåsvägen 110, 80591 Gävle

Kategorier:Uncategorized

Etiketter:, , , ,

4 svar

1. Lika förbryllande är den dolda agendan som drabbar de svagaste där en annan löjlig figur, Morgan Johansson, bär ett ansvar. Jag och hela min släkt betraktar dessa som ”neo-fascister” och någon juridisk expertis existerar inte hos Johansson, lika lite som hos Beatrice Ask. Fascistisk agenda lyser igenom mer hos Johansson än Löfven. Han är som sprungen ur nazi-tyskland men svamlar tvungna självklarheter för att kunna hålla sig kvar. Det räcker för många svenskar som inte begriper bättre. Jag tänker bland annat på hur man tillåter godmannasystemet fria stölder från de ALLRA SJUKASTE OCH MEST UTLÄMNADE MÄNNISKORNA NI HAR I SVERIGE där en av mina svenska släktingar kämpat i åratal mot detta underblåsta idiotsystem som skyddas av johansson, polisen, J.O. och J.K. samt länsstyrelserna.
    Sverige behöver ÄRLIGA INTELLIGENTA människor på dessa positioner men det verkar oerhört svårt att åstadkomma. Landets välstånd är inte avhängigt de här filurerna utan däremot på naturtillgångar och fantastiska uppfinnare/tekniker samt att Hitlers och Görings damer kom från Sverige. De senare uppskattade också den svenska utvecklingen av rashygienen.

2. Reblogga detta på Micaels Lidéns Blog och kommenterade:
    Mycket mycket bra skrivet igen Olle Ljungbeck

Trackbacks

1. Öppet brev till Stefan Löfven – Micaels Lidéns Blog

Upptäck mer från Bakom kulisserna

Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.

Fortsätt läsa